Alla inlägg under juni 2008

Av Malin - 30 juni 2008 18:36

Ar vaken tidigt idag, klockan ar halv tio. Idag ar det varan sista dag har, om man inte raknar med morgonen imorgon, sa vi ska forsoka hitta pa nat. Peter jobbar sa det ar vi och kusinerna som ska gora nat men de sover ganska lange, bara jag och niclas vakna an. Det har varit prat om att aka till stranden eller spela frisbeegolf eller nagot, vi far val se nar de vaknar.


Igar kvall spelade fort basket sedan akte vi till poolen har i narheten innan vi at lite grillat. Efter maten kom Chris tjej hit och da spelade vi alla poker. Och gissa vem som vann, jag saklart. Tracy (chris tjej) kom tvaa, det bevisar val att tjejer ar bast? Vi satsade inte sa mycket pengar, 2 dollar var sa jag gick plus 10 dollar.


Jag gick till datorn for att prata med Martin men han varkar inte bvilja logga i pa msn och han har inte mobilen pa heller :S Far val ta och ata lite frukost istallet.


/malin

Av Malin - 30 juni 2008 04:32

Oj glomde att jag hade tankt visa tva bilder pa nagra av mina nya klader:


Jocke och Jag


Jag med min nya addidas jacka+nya solglasogon i handen


Min nya klanning och nya solglasogonen igen. Och min nya solbranna, hehe.


/malin

Av Malin - 30 juni 2008 04:23

Hejsan!

Pa long beach igar blev blev det kajakpaddling. Vi hyrde tre kajaker som vi paddlade runt med i havsviken dar. Vi akte tva i varje kajak sa jag akte med niclas, hehe bra att aka med en stark. Men trott i armarna blev man kan jag lova! Helvete vilken mjolksyra jag fick, vaknade upp med traningsvark idag. Men det va bra att vi fick trana vara armar lite efter allt ben tranande nar vi sprungit omkring pa alla andra aventyr.


Vi akte och kopte glass pa ett yougurtland i long beach efter vi paddlat klart, Peter mutade oss med det for att vi skulle orka paddla hela vagen. Efter glassen akte vi hem till Peters tjej som bor i long beach och bara slappade lite. Senare pa kvallen at vi lite kinamat och sa kom det lite mer folk dit, typ peters tjejs bror och nagra barn. Vid elva tiden akte vi tillbaka till Irvine och hem till Peter. Gick och la oss ganska direkt.


Idag tog vi det lungt pa morgonen och kollade pa fotbollsfinalen, Tyskland vann inte :O jag som alltid har ratt =( Men mitt lag kom tvaa i allafall, tror morfar hade tippat Spanien sa han hade val ratt.

Peters tjej(Katlin)+barn kom sedan hit och sa akte vi alla till Chris jobb (ett aventyrsbad typ). Dar stannade vi resten av dagen, akte massa rutchkanor och solade och sa.


Nar vi kom hem duchade jag och nu sitter jag har vid datorn. Killarna spelar rochband, som vanligt, och Peter och Katlin ar och handlar sa vi ska kunna grilla lite nar de kommer hem. Fast nu ska vi tydligen spela basket, grabbarna och jag :P


Saknar min Martin!!!!

/malin

Av Malin - 28 juni 2008 19:17

Igar va vi i La hela dagen. Vi borjade med att ga upp ratt tidigt och ata en riktig amrikansk frukost, donuts. Efter det akte vi mot LA med en hyr bil som peter hade hyrt sa alla skulle fa plats. Forsta sroppet var down town i LA, dar kollade pa lite kanda byggnader och gick sedan mot nat mexicanskt omrade dar sjalva staden LA borjade. Dar at vi mexicansk lunch och gick sedan tillbaka till bilen. Vi tog bilen mot Beverly hills dar vi stannade vid rodeo drive som ar en gata fullt med massa over dyra affarer som alla kandisar gar och handlar i. Och vi hade turen att fa se en kandis, Paris Hilton!! Vi hann knappa nagra kort pa henne ocksa men de blev inte sa bra for nar hon va nara oss fattade vi inte att det va hon och vagade inte knppa kort. Hon gick helt ensam med tva koppar kaffe i handen och en vit klanning, stor hatt och solglasogon. Ratt collt att vi fick se en kandis pa varan kandisjakt, fast man hade ju hellre sett nan som ar kand for nat.

Efter det stoppet akte vi vidare mot en annan shopping gata med lite mer affarer i varan prisklass. Dar kopte jag ett linne pa en snowbord affar mitt i Californien. Vi gjorde bara ett kort stopp dar och akte sedan vidare mot Hollywood och gatan med stjarnorna pa backen. Dar gick vi omkring ett tag sedan gick vi in pa en japansk resturang och at. Efter maten visade Peter oss en jatte stor skivaffar men hur mycket skivor, vinylskivor och afficher. Jocke kopte nagra affisher och sa kopte vi nagra till mamma och pappa. Vi hann aldrig kolla pa skivorna eftersom vi blev tvugna att skynda oss ivag till basebollmatchen. Man hade kunna stannat en hel dag i den dar skivaffaren, det va sa himla stort.

Vi akte sedan i snabb fart mot basebollen men enda kom vi en halvtimme for sent. Men det gor inte sa mycket eftersom en baseboll match ar ganska utdragen. Iallafall vann dodgers som jag och Jocke hejjade pa. Vi kopte aven lite dodgers sovinirer, eller vi skulle kopa till vara andra kusine rhemma i Sverige eftersom de spelar baseboll men sa ville jocke kopa en troja och jag blev tvungen(!) att kopa en troja som jag rakde hitta. Ni kommer forsta sen, ska visa bild men inte nu. Jag kan verkligen inte halla mig tills jag far komma hem och visa den, det ar typ den coolaste troja jag har!!

Hela basebollen var en cool upplevelse, 50 tusen i publiken och da var det inte fullsatt. Efter basebollen akte vi raka vagen hem och gick och la oss direkt efter en jatte rolig dag.


Idag ska vi aka till long beach och kolla tunt dar, vet intew riktigt vad vi ska gora om det ar bad som galler eller kolla pa andra saker men skriver om det sen.


/malin

Av Malin - 27 juni 2008 07:52

Idag blev det shopping, som jag sa forut. Jag kope en klanning, en t-shirt, en addidas jacka och harsnoddar. Hittade aven en till klanning som jag blev kar i men den fanns inte i min storlek och sa hade jag inga pengar kvar. Var sugen pa ett par skor ocksa men jag hann inte med sa mycket mer hade tre killar som stod och vantade pa mig hela tiden. Jag skulle kunna flytta hit pga shopping stallet vi va pa idag, det var hur bra som helst. Och eftersom dollarn ar sa lag blir allt sa mycket billigare!


Vi akte och at middag hos chris och jons mormor och morfar. Det var jatte roligt att fa traffa dem, igen, sist var jag 1 ar. Vi badade aven lite i deras jakuzzi (vet fortfarande inte hur det stavas). Nu har alla gatt och lagt sig och det ska jag med gora, imorgon blir det LA for hela slanten. Vi ska upp tidigt och kolla pa massa sevardheter dar, typ hollywood, och sedan ska vi pa baseboll pa kvallen, dodgers.


/malin

Av Malin - 26 juni 2008 19:07

Dromde en mardrom inatt... Det var hemskt, skulle gora vad som helst for en kram fran martin nu, eller i alla fall fa prata med han. Klockan ar val sju i sverige nu sa han borde kunna logga in pa msn tycker jag! Boken jag laser ar ocksa jatte hemsk, det va sakert den som gjorde att jag dromde sa hemskt. Fast jag tror alltid att dromar ar sanna tills motsattsen bevisats.


Idag ska vi aka och shoppa lite tror jag. Fast alla sover, som vanligt. Jag tror jag ska ta och ata lite frukost, men kan inte lamna datorn for an martin loggat in :O

SAKNAR DIG!!!


/malin

Av Malin - 26 juni 2008 06:59

Vi akte till den dar marknaden som lag i san diego. Det var typ som selangermarknad fast fem ganger storre. Jag kopte mig ett par solglasogon och en trollslanda till min samling. Vi akte aven lite karuseller och sant. Vi kollade pa ett kalkonrace, det var bland det roligaste jag varit med om., i USA finns verkligen allt. Det markte man ocksa pa all mat, allt finns som friterat, snickers, coca cola...

Efter marknaden akte vi hem och bytte om till badklader sedan akte vi till en pool har i narheten som var typ lika stor som sporthallsbadet men har var det bara en lite pool for kvarteret. Det fanns aven en jakuzzi (hur stavas det?!) som var helt underbart varm.

Nu ska vi ata lite sen middag, klockan at 10 har, sedan ska vi kanske kolla pa semifinalen som vi spelade in fran idag eller spela poker.


/malin

Av Malin - 25 juni 2008 20:52

Igar var det disneyland. Det var skoj, ungefor som jag hade forestallt mig. Fast det handlade mest om att sta i ko tyvarr. Till indiana jones tog det 75 min att sta i ko och den va inte ens sarskilt rolig. Roligast va en 3D biogrej med Alskling jag krympte barnen. Vi var pa disneyland fran elva till 22 typ. Man var ratt slut i fotterna och bena efter det. Jag shoppade ocksa lite dar, en t-shirt till mig sjalv, med mussepig och lite andra grejer som jag inte kan skrive ;). Det var enda ratt billigt att kopa grejer dar eftersom dollarn ar sa lag, for min t-shirt blev det typ 180 svenska kr, trodde det skulle vara mycke dyrare eftersom det va disneyland. De har som va utkladda till olika disneyfigurer verkade gilla mig. Ingen av dem rorde nagon annan men flera stycken av dem tog pa mig. Pluto forsokte tillochmed ata upp mig nar jag satt och at. Belv as radd helt plotskligt hade jag mitt ansikte i en hund.

Nar vi kom hem till peter spelade vi lite spel innan vi gick och la oss.


Idag ska vi ivag pa nagon marknad en timmes bilakning harifran. Det blir aven lite bad ocksa, kanske. Nu har jocke fixat msn pa deras dator sa va inne pa morgonen och kvallen for er om ni vill prata ;)


/malin

Presentation

Omröstning

Vad ska du göra i sommar?
 Resa
 Jobba
 Sola
 Sova
 Nåt annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards